Ha versenyautót üzemeltet valaki, akkor kétféle lehetősége van a rendszám és ezáltal a vizsga választására. Mindkettő mellett vannak érvek, ellenérvek, de most lerántjuk a leplet a tévhitekről és segítünk tisztán látni a témában. Érdemes elolvasni, mert csúnyán ráfizethetünk, ha rossz ügyintézőkre hallgatunk.
Ahhoz, hogy érthető legyen az egész, először is tisztázzuk, mit jelent az “SP” azaz sportcélú rendszám lehetősége:
- nincs átalakítási engedély
- a biztosítás díját addig fizeted, ameddig a rendszámot használod
- ez a lehetőség csak egy ideiglenes forgalomba tartási engedély
Mi a teendőd, ha SP rendszámot választod, mit kell beszerezned?
- MNASZ: homologizációs lap ( MNASZ ügyviteli rendszerén meg tudod igényelni, jármű típusától függ, az árakat oldalanként számolják, bővebben az MNASZ díjszabásainál tudsz rákeresni)
- MNASZ: „VO” kiterjesztés: 15.000.-ft
- MNASZ: műszaki szakvélemény kikérése: 20.000.-ft
- gépkönyv hosszabbítás (ha már van gépkönyved): 20.000.-ft
- új gépkönyv: 30.000.-ft
- gépkönyv cseréje: 10.000.-ft
- bukócső regisztrációja: 40.000.-ft
- teljesítménymérés, mely 30 napnál nem lehet öregebb, az árak itt eltérőek lehetnek
- biztosítás havonta: 6.200.-ft
- hatósági szemle díja: 1.180.-ft
- jövőbeli intézkedések a korábban E, M, SP, P és Z betűjelű ideiglenes rendszámtáblákat összevonják , és ezek helyett egységesen I betűjelet vezetnek majd be.
Amennyiben nem Te intézed az eljárást, hanem ügyintézőt kérsz fel erre…
mindenképpen tájékozódj az árakról, mely 70.000.-ft-tól akár a csillagos égig is felmehet.Hallottunk már olyat is, hogy valaki 300.000 forintot fizetett érte a hivatalos ár helyett.
De mi a helyzet, ha a szokásos 3 betű 3 szám típusú rendszámot választod versenyautódra?
- átalakítási engedély köteles, az engedélyt a Kormányhivatal Közlekedési Hatóságától kérheted, az ára: 11.800.-ft
- nem ideiglenes a forgalomban tartási engedélyed
Mi a teendőd, ha 3 betű 3 számot választod, mit kell beszerezned?
Az SP-hez hasonlóan az 1-8 pontig minden ugyanaz. Ezen kívül…
- kötelező biztosítást kell kötnöd, de ez ideiglenesen szüneteltethető
- hatósági műszaki vizsgára kell vinned, melynek díja: 16.290.-ft
- az engedélyezett átalakítást követő első időszakos vizsgálat díja: 4.300.-ft
- okmányiroda, forgalmi engedély cseréje: 6.000.-ft
- okmányiroda, törzskönyv cseréje: 6.000.-ft
A cikkünkhöz köszönet a segítségért Szabó Árpinak (PSZA Motorsport). Sikeres versenyzést!
2022.07.01-től az új típusú rendszámok bevezetése után „I” betűjelű ideiglenes rendszámtáblát kapnak a versenyautók jelenlegi „SP” rendszámokkal megegyező feltételekkel.
A korábban kiadott „SP” rendszámok érvényesek maradnak. Főbb előnyei az „állandó” rendszámmal szemben:
- – nem szükséges forgalomba helyezni a versenyautót, csak ideiglenes forgalomba helyezés történik, ezért egyszerűbb és olcsóbb az üzembe helyezés és az üzemeltetés.
- – nem szükséges átalakítási engedély, egy már forgalomban levő járműre, csak az MNASZ által biztosított homológ lapok és azok kiegészítései, valamint az érvényes gépkönyv birtokában igényelhető.
Ha további kérdésed van a versenyautó vizsgáztatással kapcsolatban, kérdezz bizalommal hozzászólásban, vagy kérd ingyenes visszahívásunkat. Korrekt vizsgáztatóhoz pedig keress adatbázisunkban partnereink közül!
Tisztelt Cím
Többször elolvasva “Versenyautó SP (sportcélú) rendszám, vagy 3 betű 3 szám? – melyiket válasszam?” című cikkük kapcsán abban kérném a segítségüket hogy mi a módja egy svájci hegyi gépkönyves 31éves versenyautó magyar gépkönyvezésének és SP rendszámozásának. Az autó új kora óta (1989) gépkönyves versenyautóként üzemel. Mivel minden rallyhoz szükséges kiegészítővel el van látva így merült fel a rally gépkönyv és SP rendszém ötlete. Amennyiben Önök nem jártasak a témában viszont tudnak kontaktot adni aki tud segíteni azt megköszönöm.
Üdv
Kedves Ákos!
Szeretnénk kérni egy telefonos elérhetőséget, mert leírni sokkal bonyolultabb, telefonon szívesen tájékoztatjuk a lehetőségekről.
Üdvözlettel: Aranka
Tisztelt Címzett!
Érdeklődés szintjén kérdezném,hogy építgetek egy Lada 1600 r evo 1 replikát ,ami megegyezik nagyjából a VFTS-sel de még nyugodtan mondhatjuk az elődjének a fém kaszni ,üvegek stb miatt.
Igazából ami kivűlről látszik azok a sárvédő idomok. Ettől már nem lehet használni az autót ,ajánlották az SP-t ,de valahogy nem érné meg mert nem nagyon lenne használva az autó s a versenyzés meg kizárva. Egy hétvégi autónak szeretném se cső se poroltó se semmi. Itt jön a próbléma hogy-hogy vizsgáztassam le az ívek miatt? Jó van benne 2 kagyló meg 60-as hengerenkénti illetve 2 db 45 Weber. Na ebben kérném a segítségüket illetve tanácsukat
Tisztelettel : Németh Attila
Kedves Attila!
Kérhetnék szépen egy telefonszámot, felhívjuk Önt és mindent megbeszélünk!
Üdvözlettel: Aranka
Sp rendszám kapcsán szeretnèk kèrdezni. Jelenleg 3 betü 3 szám èrvènyes gèpkönyves versenyautom van. Felmerült hogy Sp rendszámra szeretnèk váltani. Mi a menete ha minden homolog ès èrvènyes.
Kedves Gergő!
Kérhetek szépen egy telefonszámot, felhívnánk Önt és elmondanánk szóban!
Üdvözlettel: Aranka
Kellemes napot önöknek
Következőben kérném a segítséget.
Jelenleg vagyis 2021 ben, van e lehetőség 3betű illetve 3szám rendszámra versenyautó esetén amennyiben az újonnan került építésre. Amennyiben igen úgy mik a jelenlegi folyamatok hozzá.
És még egy téma, vagy kérdés…
A fent említett SP rendszámmal kapcsolatosan. Lehet e külföldön használni az adott 90 napot ( amennyiben jól emlékszem 90 )
Avagy az csak a Magyar állam határain belül használható?
Válaszát előre is köszönöm
Üdvözlettel Fecó
Kedves Fecó!
Szeretnék kérni egy telefonos elérhetőséget.
Üdv: Aranka
Üdv!
Tavaly novemberbe elvették a ladám forgalmi engedélyét, eldöntöttem, hogy csinálni szeretnék belőle egy Sp-s kocsit.
Az a kérdésem,hogy forgalmi és rendszám híján megtudom-e csinálni úgy, hogy csak egy határozatom van róla,hogy elvették vagy mindenképp érvényes forgalmi és rendszám kell hozzá?
Előre is köszönöm.
Tisztelt Uram!
Az SP rendszám feltétele, hogy mindenképpen ki legyen vonva a már forgalomban lévő autó.
A karosszériáról és motorról tulajdonjog igazolása alapján lehet összeépíteni versenyautót, amennyiben a többi feltétel is rendelkezésre áll (gépkönyv, MNASZ jóváhagyás, stb.).
Üdvözlettel: Aranka
Jó napot. Szeretnék érdeklődni hogy 3 betű 3 számos versenyautóval kapcsolatban. 1. Átíráshoz milyen okmányokra lesz szükségem? Megvan a forgalmi a bejegyzett változtatásokkal de az átalakítási engedély már nincs, van a bukócsőről műbizonylat de nem sorszámos, az autó motorja ki van szerelve. Át tudom így íratni? Mi a menete ha újra vissza szeretném helyezni a forgalomba? előre is köszönöm a segítséget.
Kedves József!
Kérhetek szépen egy telefonszámot, sokkal egyszerűbb lenne úgy elmondanom.
Az Ön által megadott számon visszahívom.
Üdv: Aranka