honosítás_magyar_forgalomba_helyezés

Az egyik leggyakoribb kérdés, ami az ügyfélszolgálatunkra érkezik, az a külföldi autók magyar forgalomba helyezésével kapcsolatos. Te tudod mi az a honosítás? Mikor szükséges? Ha Téged, is érint a téma, akkor olvass tovább…

honosítás_magyar_forgalomba_helyezés_villám_műszaki_vizsga

Mivel is jár a honosítás?

2004 óta, mióta Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz jelentősen megnőtt a kereslet a külföldi autók Magyarországra való behozatalát illetően. Nem véletlen,  hiszen csatlakozásunknak köszönhetően Unión belül megszűnt az autók évjáratát illető korlátozás, és a vámkezelési kötelezettség is. Azonban még mindig ott van az úgynevezett regisztrációs díj.

Mi is az a regisztrációs díj?

Az az összeg, melyet a honosítás során kell kifizetni, vagyis mikor egy külföldi személyautót, lakóautót vagy motorkerékpárt Magyarországon szeretnénk forgalomba helyezni. Fontos tudni, hogy a regisztrációs díj, regisztráció adó a legtöbb esetben NEM vethető ki tehergépjárművekre, kisteherautókra, kisáruszállító járművekre. Amennyiben ilyen járművet szeretnél honosítani, feltétlen egyeztess a Vám és Pénzügyőrséggel a regisztrációs adó kapcsán!

Mennyibe kerül a regisztrációs díj?

Ez függ az autó motorjának típusától, környezetvédelmi besorolástól, lökettérfogattól és az első külföldi forgalomba helyezéstől. Érdekel a konkrét végösszeg? Kérj tőlünk árajánlatot itt: Árajánlatkérés

Mikor kell megkötni a kötelezőbiztosítást?

Mennyibe kerül a biztosítás? Mikor kell megkötni, a honosítási eljárás melyik részében? A válaszokat itt találod: Minden, amit a biztosításkötésről tudnod kell

Milyen költségekkel jár a honosítás?

A költségeket alapvetően három csoportba sorolhatjuk:

  • Regisztrációs_díj_honosításAmit  Nemzeti Közlekedési Hatóság felé szükséges fizetni: Vizsgadíj + egyedi forgalomba helyezési költség. A vizsgadíj függ a jármű típusától. Nem összkerékhajtású személyautók esetében: 16.290 Ft. Az egyedi forgalomba helyezés költsége: 22.800 Ft
  • Amit a vámhivatal felé kell fizetni: a már említett regisztrációs díj.
  • Amit az okmányirodában kell elintézni: forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft , törzskönyv illeték: 6.000 Ft , rendszámtábla ára 1 pár esetén: 8.500 Ft, érvényesítő címke díja: 585 Ft. Összesen: 21.085 Ft + 2014.01.01. óta vagyonszerzési illeték. Bővebb információk erről ITT.

Hol végezhető el a műszaki vizsga külföldről behozott autó esetében?

A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. Szervizeknél, márkafüggetlen műszaki vizsga állomásoknál nem, ott ugyanis nincs engedély a honosításra.

Szükséges-e eredetiségvizsga?

Nem, a honosítás során nem szükséges eredetiségvizsgát tenni.

Hogyan történik maga a honosítás?

Műszaki vizsgát követően, a kiállított műszaki adatlappal a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál kell a regisztrációs adót befizetni. Az eljárás az okmányirodában fejeződik be a forgalmi, a törzskönyv, a rendszám, és a cimke illeték befizetésével. Ezek után az autó magyarországi forgalomba helyezése megtörtént, a honosítás lezárult. A műszaki vizsga két érvig érvényes, melyet azt követően már bármely műszaki vizsga állomáson me9g lehet hosszabbítani.

Milyen környezetvédelmi besorolások vannak?

  • Euro1: 4-nél rosszabb környezetvédelmi osztály
  • Euro2: 4-es besorolású környezetvédelmi osztály
  • Euro3: 6-8 közötti besorolású környezetvédelmi osztály
  • Euro4: 9-11 közötti besorolású környezetvédelmi osztály
  • Euro5: 11-nél jobb környezetvédelmi osztály

Azt, hogy milyen környezetvédelmi besorolású az autó, a forgalmi engedélyben lehet megnézni a V.9.-es pont alatt.

Milyen papírok szükségesek a honosításhoz?

Természetesen a gépjármű külföldi forgalmi engedélye. Ezentúl cégtől vásárlás esetén számla. Amennyiben magánszemélytől vásárolsz úgy szükséged lesz egy kétnyelvű adás-vételi szerződésre. Tölts le ezt innen: Kétnyelvű adás vételi szerződések

Mennyi az annyi?

honosítás_magyar_forgalomba_helyezés

Mennyi az annyi, ha honosítani szeretnénk?

Nézzünk, egy példát a gyakorlatban. Németországból szeretnénk vásárolni egy 9 éves, 1389 cm3-es, benzines, Opel Astrát, melynek a környezetvédelmi besorolása: 6-os.

  • Műszaki vizsga díja: 16.290 Ft
  • Egyedi forgalomba helyezés díja: 22.800 Ft
  • Regisztrációs díj: 88.725 Ft
  • Forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • Törzskönyv illeték: 6.000 Ft
  • Rendszámtábla ára: 8.500 Ft
  • Érvényesítő címke díja: 585 Ft
  • Összesen: 148.900 Ft

+ Kiegészítés 2014.01.01.-től: Vagyonszerzési illeték köteles a jármű, így a fenti autó esetében ha például 85 kw-os a motor teljesítménye akkor 46.750 Ft a vagyonszerzési illeték.

Tehát a külföldi megvásárlástól számítva, közel 200.000 Ft-ba kerül, ha ezt az Opel Astrát Magyarországon szeretnénk forgalomba helyezni.

Bízd ránk a fárasztó ügyintézést!

  • Ha szeretnél mentesülni a honosítás okozta intézkedés terhe alól…
  • Ha szeretnél elkerülni a felesleges sorban állást…
  • Ha szeretnéd egész egyszerűen az otthonodból/munkahelyedről intézni a Magyar forgalomba helyezést…
  • Ha szeretnéd, hogy mindössze 3 nap alatt elintézzük autós komplett magyar rendszámozását!

Végeztesd el velünk autód honosítását!

A részletekért kattints ide: Villám Honosítás Ügyintézés

További kérdésed lenne?

Írd le itt a bejegyzés alatt kommentben és válaszolunk rá!

Szeretnéd, hogy soron kívül értesítsünk, ha új bejegyzést írtunk?

Kérlek, add meg adataid és elküldjük Neked ajándékba ezt is: “Gyakori kérdések és válaszok a vizsgáztatásról”

1,860 hozzászólás a(z) “Minden, amit a honosítás kapcsán tudnod kell” bejegyzéshez

  1. Kedves Judit!

    Két éve van lassan a tulajdonomban egy Renault Mégane 2003-as évjáratú személygépkocsi, érvényes német forgalmival és biztosítással, friss műszaki vizsgával. Az élet úgy hozta, hogy most augusztusban véglegesen hazaköltöznénk, és mivel nagyon a szívemhez nőtt az autó, nem szeretnék tőle megválni. Hogyan működik a honosítás, mi az első lépés amit intéznem kell? Vissza kell adnom minden okmányát itt a német hatóságnak? Hogyan tudom hazavinni, úgy hogy a határon ne legyen probléma? És milyen költségekkel jár mindez?
    Köszönöm válaszát előre is!
    Üdv.: Anita

    • Kedves Anita!

      Erre a kérdésedre a választ: “Hogyan működik a honosítás, mi az első lépés amit intéznem kell?” megtalálod a fenti cikk
      “Hogyan történik maga a honosítás?” bekezdésében.

      A jármű külföldi okmányait célszerű kint leadni, hogy megszűnjetek a jármű után adókötelesnek lenni. Ilyenkor igényelhettek ideiglenes rendszámot és biztosítást, amivel haza tudjátok szállítani a járművet. Ezzel az ideiglenes rendszámmal és forgalmival nem lesz gond a határnál sem.

      A honosítási költségek a jármű pontos paramétereitől függenek. Ha szeretnéd akár ránk is bízhatod a honosítást.
      Itt kérhetsz egy árajánlatot az ügyintézésre: http://villam-muszaki-vizsga.hu/honositas-ugyintezes/#AJANLATKERES

      Üdvözlettel:
      Török Judit

  2. Kedves Judit.
    Elnèzést hogy közbe írok, de akkor ez azt jelenti egy külföldről behozott jármű esetében (személyautó), hogy kint nem kötelező kivonatni a forgalomból? Mert esetemben az a gond a vásárolt személyautóval, hogy kint nem lett kivonva a forgalomból. Az összes okmánya megvan, forgalmi engedély, járműkísérőlap, rendszám az autón, kétnyelvű adásvételi. De kivonati papír az nincs. Ilyenkor hogy helyeződik itthon forgalomba? A forgalomba helyezés után vissza kell küldeni a kocsi rendszámát, és papírjait egy adásvételi szerződés másolatával együtt? Ha igen akkor a származási ország hivatalába? Vagy ez hogyan működik? Válaszát előre is köszönöm. Szép napot!

    • Kedves Vikesz!

      A kérdés megválaszolása nem ilyen egyszerű: de a magyar forgalomba helyezés szempontjából nem kötelező, hogy kivonják azt a külföldi forgalomból. Azonban vannak olyan országok, pl: Ausztria, Olaszország ahol nem lehet úgy külföldre eladni egy autót, hogy azt nem vonják ki a forgalomból! Ilyen esetekben a regisztrációhoz kell a kivonásról szóló dokumentum.

      Egyébként véleményem szerint minden esetben praktikusabb először elintézni a kiregisztrációt – más országokból behozott járművek esetében is – és kikérni az ideiglenes rendszámot , mert a külföldi dokumentumokat, rendszámot le kell adni , és csak ezután szűnik meg a jármű külföldi tulajdonosa adókötelesnek lenni.

      “A forgalomba helyezés után vissza kell küldeni a kocsi rendszámát, és papírjait egy adásvételi szerződés másolatával együtt? Ha igen akkor a származási ország hivatalába? Vagy ez hogyan működik?”

      Igen, pontosan így ahogy leírtad.

      Amennyiben az okmányiroda fenn akad a kivonó papír hiányán, – a fent leírt okokból – akkor származás ellenőrzéssel lehet forgalomba helyezni a járművet, melyet szintén az okmányirodában lehet kezdeményezni.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>