honosítás_magyar_forgalomba_helyezés

Az egyik leggyakoribb kérdés, ami az ügyfélszolgálatunkra érkezik, az a külföldi autók magyar forgalomba helyezésével kapcsolatos. Te tudod mi az a honosítás? Mikor szükséges? Ha Téged, is érint a téma, akkor olvass tovább…

honosítás_magyar_forgalomba_helyezés_villám_műszaki_vizsga

Mivel is jár a honosítás?

2004 óta, mióta Magyarország csatlakozott az Európai Unióhoz jelentősen megnőtt a kereslet a külföldi autók Magyarországra való behozatalát illetően. Nem véletlen,  hiszen csatlakozásunknak köszönhetően Unión belül megszűnt az autók évjáratát illető korlátozás, és a vámkezelési kötelezettség is. Azonban még mindig ott van az úgynevezett regisztrációs díj.

Mi is az a regisztrációs díj?

Az az összeg, melyet a honosítás során kell kifizetni, vagyis mikor egy külföldi személyautót, lakóautót vagy motorkerékpárt Magyarországon szeretnénk forgalomba helyezni. Fontos tudni, hogy a regisztrációs díj, regisztráció adó a legtöbb esetben NEM vethető ki tehergépjárművekre, kisteherautókra, kisáruszállító járművekre. Amennyiben ilyen járművet szeretnél honosítani, feltétlen egyeztess a Vám és Pénzügyőrséggel a regisztrációs adó kapcsán!

Mennyibe kerül a regisztrációs díj?

Ez függ az autó motorjának típusától, környezetvédelmi besorolástól, lökettérfogattól és az első külföldi forgalomba helyezéstől. Érdekel a konkrét végösszeg? Kérj tőlünk árajánlatot itt: Árajánlatkérés

Mikor kell megkötni a kötelezőbiztosítást?

Mennyibe kerül a biztosítás? Mikor kell megkötni, a honosítási eljárás melyik részében? A válaszokat itt találod: Minden, amit a biztosításkötésről tudnod kell

Milyen költségekkel jár a honosítás?

A költségeket alapvetően három csoportba sorolhatjuk:

  • Regisztrációs_díj_honosításAmit  Nemzeti Közlekedési Hatóság felé szükséges fizetni: Vizsgadíj + egyedi forgalomba helyezési költség. A vizsgadíj függ a jármű típusától. Nem összkerékhajtású személyautók esetében: 16.290 Ft. Az egyedi forgalomba helyezés költsége: 22.800 Ft
  • Amit a vámhivatal felé kell fizetni: a már említett regisztrációs díj.
  • Amit az okmányirodában kell elintézni: forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft , törzskönyv illeték: 6.000 Ft , rendszámtábla ára 1 pár esetén: 8.500 Ft, érvényesítő címke díja: 585 Ft. Összesen: 21.085 Ft + 2014.01.01. óta vagyonszerzési illeték. Bővebb információk erről ITT.

Hol végezhető el a műszaki vizsga külföldről behozott autó esetében?

A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. Szervizeknél, márkafüggetlen műszaki vizsga állomásoknál nem, ott ugyanis nincs engedély a honosításra.

Szükséges-e eredetiségvizsga?

Nem, a honosítás során nem szükséges eredetiségvizsgát tenni.

Hogyan történik maga a honosítás?

Műszaki vizsgát követően, a kiállított műszaki adatlappal a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál kell a regisztrációs adót befizetni. Az eljárás az okmányirodában fejeződik be a forgalmi, a törzskönyv, a rendszám, és a cimke illeték befizetésével. Ezek után az autó magyarországi forgalomba helyezése megtörtént, a honosítás lezárult. A műszaki vizsga két érvig érvényes, melyet azt követően már bármely műszaki vizsga állomáson me9g lehet hosszabbítani.

Milyen környezetvédelmi besorolások vannak?

  • Euro1: 4-nél rosszabb környezetvédelmi osztály
  • Euro2: 4-es besorolású környezetvédelmi osztály
  • Euro3: 6-8 közötti besorolású környezetvédelmi osztály
  • Euro4: 9-11 közötti besorolású környezetvédelmi osztály
  • Euro5: 11-nél jobb környezetvédelmi osztály

Azt, hogy milyen környezetvédelmi besorolású az autó, a forgalmi engedélyben lehet megnézni a V.9.-es pont alatt.

Milyen papírok szükségesek a honosításhoz?

Természetesen a gépjármű külföldi forgalmi engedélye. Ezentúl cégtől vásárlás esetén számla. Amennyiben magánszemélytől vásárolsz úgy szükséged lesz egy kétnyelvű adás-vételi szerződésre. Tölts le ezt innen: Kétnyelvű adás vételi szerződések

Mennyi az annyi?

honosítás_magyar_forgalomba_helyezés

Mennyi az annyi, ha honosítani szeretnénk?

Nézzünk, egy példát a gyakorlatban. Németországból szeretnénk vásárolni egy 9 éves, 1389 cm3-es, benzines, Opel Astrát, melynek a környezetvédelmi besorolása: 6-os.

  • Műszaki vizsga díja: 16.290 Ft
  • Egyedi forgalomba helyezés díja: 22.800 Ft
  • Regisztrációs díj: 88.725 Ft
  • Forgalmi engedély illetéke: 6.000 Ft
  • Törzskönyv illeték: 6.000 Ft
  • Rendszámtábla ára: 8.500 Ft
  • Érvényesítő címke díja: 585 Ft
  • Összesen: 148.900 Ft

+ Kiegészítés 2014.01.01.-től: Vagyonszerzési illeték köteles a jármű, így a fenti autó esetében ha például 85 kw-os a motor teljesítménye akkor 46.750 Ft a vagyonszerzési illeték.

Tehát a külföldi megvásárlástól számítva, közel 200.000 Ft-ba kerül, ha ezt az Opel Astrát Magyarországon szeretnénk forgalomba helyezni.

Szeretnél első kézből értesülni a legfrissebb autós hírekről?

Akkor likeolj minket a Facebook oldalunkon:

Bízd ránk a fárasztó ügyintézést!

  • Ha szeretnél mentesülni a honosítás okozta intézkedés terhe alól…
  • Ha szeretnél elkerülni a felesleges sorban állást…
  • Ha szeretnéd egész egyszerűen az otthonodból/munkahelyedről intézni a Magyar forgalomba helyezést…

Végeztesd el velünk autód honosítását!

Érdekelnek a részletek? Itt megtalálod: Honosíts Velünk

További kérdésed lenne?

Írd le itt a bejegyzés alatt kommentben és válaszolunk rá!

Szeretnél első körben értesülni a legfrissebb híreinkről? Akkor kattints IDE!

1,379 hozzászólás a(z) “Minden, amit a honosítás kapcsán tudnod kell” bejegyzéshez

  1. Kedves Judit!
    2 hónapja hoztam Németországból, kereskedőtől egy autót ami céges autó.
    Most szeretném forgalomba helyezni de nincs számlám a cégtől csak 2 nyelvű adásvételim. Vámhivatal kéri a számlát viszont és nem tudok nekik adni. Mi lesz a teendőm így az autóval? Hogyan tudom számla nélkül forgalomba helyezni?
    Válaszát előre is köszönöm!

    • Kedves István!

      Bár már telefonon is beszéltünk, azért válaszolok itt is, hátha másnak is van ilyen jellegű kérdése.

      A magyarországi forgalomba helyezésnek, amennyiben cégtől vásárolunk számla kell, ha magánszemélytől kétnyelvű adás-vételi szerződés. Van olyan hivatal, ahol megelégszenek az adás-vételi szerződéssel is,de papírforma szerint számla kell, ha cégtől vásárolunk.

      Így fel kellene venni a céggel a kapcsolatot, és bekérni egy számlát, ha lehetőség van rá.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

  2. Kedves Judit,

    német rendszámos autót vásárolnék magyar állampolgártól, itthon. Az autó pár éve lett behozva, de nem lett regisztrálva/forgalomba helyezve. A külföldi forgalmija lejárt, de rendszáma van. Ilyenkor mi a teendő? Ekkor is kétnyelvű adásvételi kell ha az eladó magyar állampolgár? Ha nem szeretném azonnal regisztrálni/forgalombahelyezni akkor útvonalengedéllyel elhozhatom? A vagyonszerzési illetéket elég a forgalombahelyezéskor befizetni?

    Válaszát előre is köszönöm.

    • Kedves Tamás!

      Igen, ilyen esetben is kétnyelvű adás-vételi szerződés kell.

      Útvonalengedélyt csak lejárt magyar rendszámos autóra ad ki az okmányiroda. A szállítás trélerrel megoldható ebben az esetben.

      A vagyonszerzési illeték a forgalomba helyezéstől független, de amennyiben követi a forgalomba helyezést a vásárlás (mindegy mennyi idővel) akkor az okmányirodai ügyintézésnél, az utolsó állomáson adják ki a vagyonszerzési illetékről szóló csekket.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

      • Köszönöm válaszát!

        Mi a helyzet abban az esetben, ha én mondjuk rendberakom az autót, de regisztráció nélkül, továbbra is német autóként tovább értékesítem, még mindig forgalomból kivonva tartva? Ekkor is kell vagyonszerzési illetéket fizetnem? Ha igen, (ami eléggé nonszensz) mikor?

        • Kedves Tamás!

          Ekkor is kell vagyonszerzési illetéket fizetned, mert tulajdonjogot szereztél. 2014.01.01 óta a külföldi autók tulajdonjoga után is be kell fizetni ezt az adót. Neked kell jelezni az okmányirodába, hogy vettél egy autót,de nem helyezed forgalomba. A forgalmi alapján pedig ki fognak állítani egy csekket.

          Én sem értek ezzel egyet,de sajnos jelenleg így változott a jogszabály.

          Üdvözlettel:
          Török Judit

          • Értem, köszönöm.

            Az auto német forgalmijában SCHADSTOFFARM D3 szerepel, ami ahogy utána néztem ~EURO3, illetve még annál is szigorubb http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm
            Regisztrációs adónál ebben az esetben akkor a 6-8 környezetvédelmi osztály alkalmazandó?

  3. Hollandiában cégnél vásároltam autót a párom nevére. Három dokumentumot adtak: zöldkártya, export-kiviteli bizonylat, forgalmi 2. oldala. Az autót fizetés után csak a rendszám kiváltása után adták oda. Az így kapott forgalmi 2. oldalán az én nevem szerepel, természetesen a zöldkártyán is. Párom neve sehol nem szerepel. A forgalomba helyezés így megoldható az Ő nevére vagy az enyémre, esetleg további dokumentumot kéne beszerezni?
    Válaszukat előre is köszönöm!

    • Kedves Gábor!

      A honosításhoz szükséges dokumentumok:

      az eredeti forgalmi, és a törzskönyv (ha van, mert nem minden országban van).

      Be kellene szerezni a teljes forgalmit, ugyanis csak az egyik oldala nem elég az okmányirodának. Ha ez nem megoldható akkor származás ellenőrzéssel lehet forgalomba helyezni,de arra számítani kell, hogy ez 5-6 hétig tartó eljárás.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

  4. Kedves Judit!

    Német autót vásároltam itthon. Német papírjai vannak. Most honosíttatom. Itt az oldalon azt írják hogy a forgalomba helyezéshez nincs szükség eredetvizsgára de más oldalakon pedig azt olvastam hogy ugyanúgy ahogy magyar autónál ugyanúgy külföldi autónál is szükséges. Mi valójában az igazság?
    Válaszát előre is köazönöm

    • Kedves Dávid!

      Európai Unión belülről behozandó jármű esetén nem kell eredetiségvizsga.

      Ha Unión kívüli a jármű, akkor kell. Valószínűleg ez okozza a félreértést.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

  5. Tisztelt Cím!

    Motorvásárlás előtt állok, segítségért fordulok Önökhöz. A kinézett példány egy Cagiva Raptor 650-es motorkerékpár, ami a jelenlegi tulajdonos állítása szerint egy bemutatódarab volt, valahol kiállították. Mivel az akkori forgalmazó az MV Agusta becsődölt Magyarországon és perek indultak ellene, ezért a motorkerékpár bíróság általi lefoglalás alá került, ami éveken keresztül tartott, így Magyaroszágon – és máshol sem – a motor nem lett soha forgalomba helyezve.

    Kérdésem is ezzel kapcsolatos, mégpedig hogyan és leginkább mennyi pénzből tudnám forgalomba helyeztetni az említett motorkerékpárt, ami 2005-ös gyártású, 56 kW teljesítményű és tudomásom szerint EURO 3-as besorolású? A gyári kísérőlevél a jelenlegi tulajdonos birtokában van (ő egyébként a motort az azt lefoglaló banktól árverés útján vásárolta meg).

    Szíves válaszukat, segítségüket illetve a megfelelő helyre irányításukat előre is köszönöm!

    Tisztelettel: Zsolt

    • Kedves Zsolt!

      Mindenképpen egy származás ellenőrzéssel kellene kezdeni az eljárást. Ezt az okmányirodában kell kezdeményezni és körülbelül 10.000 Ft-ba kerül. Viszont azzal számolni kell, hogy 5-6 hétig tart és eredetvizsga is szükséges hozzá. EZt követően jöhet a műszaki vizsga – ha külföldi a jármű akkor utána a vámhivatal – és végül az okmányiroda ismét.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

  6. Kedves Judit!

    Mi a teendőm Angliából származó tgk vásárlásánál,amit más hozott be,és én mint regisztrált kereskedő,vagy mint magánszemély megvenném,jobb kormányosan üzembe helyezném,és úgy adnám el?Illetve átalakitás esetén mi lenne a teendőm.
    Igy tehát egy kérdéshez 4választ szeretnék.
    1.megveszem és tovább adom magánszemélyként,úgy hogy nem nyúlok hozzá,értékesitem.
    2.megveszem kereskedőként.nem nyúlok hozzá tovább adom.
    3.üzembe helyezve tovább adom.
    4.átalakitom,tovább értékesitem.
    Köszönöm szíves válaszát

    • Kedves Imre!

      Az összes esetben kell vagyonszerzési illetéket fizetni, mert 2014.01.01 óta külföldről behozott autók után is tulajdonjogszerzés kapcsán kell fizetni.

      Az átalakítást pedig csak magyarországi forgalomba helyezés után lehet eszközölni, mert átalakítási engedélyhez kötött, amit csak magyar rendszámos autóra ad ki a hatóság.

      Egyébként gond nélkül forgalomba helyezhető jobb kormányosan is a jármű, nem szükséges feltétlen átalakítani.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

  7. Kedves Judit!

    Azt szeretném megtudni hogy ha Csehorszagban vàsárolok autòt és Magyarországon szeretném forgalombahelyezni milyen papír szükséges pontosan hozzá mert már annyi mindent olvastam erről hogynem világos ez az egèsz.!?Hol tudom ezt elvégezni?Kikell-e vonni a forgalomból külföldön?Kérem erre az email címre válaszoljon barkaszidavid@gmail.com.Mihamarabbi vàlaszàt vàrom! Köszönöm

    • Kedves Dávid!

      A honosításhoz szükséges okmányok:
      - külföldi forgalmi engedély
      - külföldi törzskönyv (ha van)
      - kétnyelvű adás-vételi szerződés, amennyiben magánszemélytől vásároltad a gépjárművet
      - részletes számla, amennyiben cégtől vásároltad a járművet

      A külföldi forgalomból magyarországi forgalomba helyezést követően is ki lehet vonni a járművet. De ha most vásárolod az autót, akkor ez nem a Te feladatod, hanem az eladóé.

      Üdvözlettel:
      Török Judit

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>